موی ما میتواند ما را شیک و مرتب و یا خسته و شلخته نشان دهد.

در ادامه نکاتی کلیدی درباره مراقبت از مو را به اختصار به شما خواهیم گفت:

1- درست شستن و شانه کردن موها گام اول میباشد.

*از شامپو به قدری استفاده کنید که سرتان را بپوشاند . نه بیشتر

*موها را با آب ولرم شست و شو دهید.

*هرگز موها را با کش محکم نبندید.

*موهای خیس 3 برابر موهای خشک آسیب پذیر و شکننده میباشند.

2-شامپوی مناسب را انتخاب کنید.

اگر شامپوی سر شما مناسب شما نباشد سلامت موهایتان به خطر میوفتد.شامپوها بر اساس نوع مو 3 دسته هستند : 1- مناسب موی خشک 2- مناسب موی معمولی 3- مناسب موی چرب . برای تشخیص چرب یا خشک بودن مو ریشه موها مدنظر میباشد.

نکته مهم این است که اگر شوره سر و یا ریزش دارید باید از شامپوهای ضد ریزش و ضد شوره استفاده کنید.

3- نرم کنننده مناسب انتخاب کنید.

تار موها پوششی به نام کوتیکول دارند که پوشش خارجی مو میباشد که از روی هم قرار گرفتن سلول های مرده تشکیل میشود و نقش آن استحکام بخشیدن و مراقبت از موها میباشد. وقتی موها رطوبت کافی ندارند کوتیکول باز میشود تا رطوبت مورد نیاز از هوا وارد موها شود به همین دلیل موها بعد از حمام وز میشوند بنابراین باید از یک نرم کننده مناسب مو استفاده کنید که حاوی عناصر آبرسان مو باشد و نکته مهم اینکه هیچگاه نرم کننده را به ریشه مو نزنید.

4- موها را سفت نبندید.

برای جلوگیری از شکستگی موها از بستن آنها با کش اجتناب کنید و آنها را خیلی محکم نبندید.

5- تا حد امکان موهایتان را با سشوار خشک نکنید.

 به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موها خود خشک شوند چون استفاده از سشوار موهایتان را خشک و شکننده میکند پس بهتر است اجازه دهید موهایتان در هوی آزاد خشک شوند و اگر هم زمان کافی برای خشک کردن نداشتید از باد ملایم سشوار استفاده کنید.

6- اول پایین مو را برس بزنید.

برای برس زدن موها آنها را ابتدا از ساقه برس بزنید بعد به سمت ریشه مو بروید چون برس زدن از سمت ریشه به مو آسیب وارد میکند و باعث کنده شدن موها میشود.

7- رنگ کردن موها با مواد شیمیایی.

رنگ کردن مو یک فرآیند شیمیایی میباشد که باعث آسیب به تارهای مو میشود اگر استفاده از رنگ موهای موقت نیاز شما را برآورده نمیکند اکستنشن مو میتواند بدون آسیب به موها ظاهرتان را تغییر دهد.

8- کوتاه کردن موها .

نکته مهم دیگر درباره مراقبت از موها به کوتاهی آنها وابسته است پس لازم است تا هر 2 ماه یکبار مقداری از نوک موها را کوتاه کرد تا از خشکی و ایجاد موخوره آنها جلوگیری کرد.

9- دوری از استرس و نگرانی

استرس و نگرانی از جمله عوامل اصلی در ریزش مو میباشند. اگر شما از هزاران ماده مقوی و بسته های تقویت کننده مو استفاده کنید با وجود استرس موفق به تقویت موهایتان نخواهید شد.

سعی کنید با روش های مختلف مثل ( یوگا- مدیتیشن و ..) از استرس دوری کنید با این کار میتوانید فرصت مناسبی برای رشد و ضخیم شدن به موهایتان بدهید.