بلفاروپلاستی (که به آن لیفت چشم یا بلفاروپلاستی نیز گفته میشود)، پف زیر پلکهای پایین کم شده و پوست اضافی پلک های بالا برداشته میشود .

بلفاروپلاستی معمولاً به دلایل زیبایی انجام میشود. به علاوه، این عمل راه مؤثری برای بهبود دید سالخوردگانی است که افتادگی پلکهای بالای آنها جلوی دیدشان را گرفته است.البته، لیفت چشم نمیتواند تیرگیهای زیر چشم ، چروکهای پنجه کلاغی یا سایر چروکهای صورت را رفع کند.

برای چه افرادی مناسب است

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای تمام افراد مناسب نیست. متقاضی ایده‌آل بلفارو باید بداند که در این عمل صرفاً پف زیر چشم برداشته می‌شود، پلک پف‌آلود بالایی اصلاح می‌شود و قدرت بینایی کاهش یافته ناشی از وجود چربی و پوست اضافی در پلک و در نتیجه مسدود شدن میدان بینایی به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

متاسفانه ابتلا به بعضی بیماری‌ها و عارضه‌های چشمی خاص مانع انجام جراحی پلک می‌شود.

ملاحظات زیبایی‌شناختی بهترین متقاضیان بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک چشم افرادی با خصوصیات زیر هستند:

پف آلود بودن پلک بالایی

این عمل افتادگی پلک چشم ، حالت پف‌ چشم و کیسه‌های زیر چشم را از بین می‌برد.

چشم‌های خسته

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک چشم ویژگی‌هایی را از بین می‌برد که چهره را خسته نشان می‌دهد و سن را بالا می‌برد.

پوست اضافی پلک بالایی

در بلفاروپلاستی ، جراح پوست را سفت می‌کند و بخش اضافی آن را برمی‌دارد. سن 18 سال به بالا: اکثر متقاضیان بیش از 35 سال سن دارند، اما اگر پف‌ آلودگی یا افتادگی پلک در خانواده‌ای رایج باشد، می‌توان عمل درمان پف چشم را در سنین پایین ‌تر نیز انجام داد.

سلامت جسمی و روانی مناسب

اگرچه بلفاروپلاستی یک عمل کوچک است، با این حال مانند هر عمل دیگری با عوارض بالقوه‌ای همراه است که بهتر است بیمار با آگاهی کامل از آنها تصمیم به انجام عمل بگیرد.

واقع ‌بینی: بیماران باید انتظارهایی واقع‌بینانه از انجام بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک داشته باشند.

بلفاروپلاستی باید در زیر نظر یک پزشک مجرب متخصص و در مطب یا کلینیک های مجهز انجام شود.